- تاریخ ایجاد صفحه : 1391/03/23
- تاریخ ویرایش صفحه : 1401/02/17

مقدمه : روابط عمومی در عصر جدید حیاتی ترین بخش هر سازمان است که با هدف تقویت و برقراری شبکه های اجتماعی در کانال های ارتباطی درون و برون سازمانی ، نقش حساس خود را چند گام جلوتر از زمان ایفا می نماید. در همين راستا روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تلاش مي نمايد با بهره گيري از تكنيك هاي ارتباطي بين سازمان و مخاطبان و ذينفعان، ارتباطي موثر را برقرار نمايد. در زير استراتژي، اهداف و برنامه هاي دفتر روابط عمومي اين سازمان آمده است.
اهداف و سیاست ها 1. «برندسازی مهارت» با هدف ارتقای وزن مهارت و تغییر افکار عمومی از مدرک گرائی به مهارت گرائی 2. توسعه ارتباطات و تعاملات با ذینفعان، گروه های مرجع و جریان ساز در راستای «جامعه محوری مهارت» 3. توسعه «نقش حمایت گرایانه مجلس شورای اسلامی و دولت» در مسیر «خروج مهارت از غربت» 4. تشکیل و فعالسازی«تریبون ملی مهارت» از طریق جلب مشارکت و بهره مندی حداکثری از ظرفیتهای هم افزایی ملی برای «جریان سازی مهارت» 5. «امیدبخشی و ترویج خودباوری» در جامعه از طریق مهارت آموزی به عنوان عنصر اعتباربخش اجتماعی 6. جلب «مشارکت بخش خصوصی» با هدف رقابتی کردن بازار مهارت آموزی و افزایش کارآمدی 7. توجه بیشتر به «فنآوریهای نوین» در تولید محتوا و ارائه «خدمات الکترونیک» 8. حمایت از «مهارت آموختگان کارآفرین» در راه اندازی کسب و کارهای مهارت بنیان
برنامه های محوری روابط عمومی سازمان در سال 1400 بعد درون سازمانی 1- «پژوهش محوری و دانش محوری» در حوزه روابط عمومی در دو بعد ملی و بین المللی با هدف بهسازی وضعیت فعلی با بهره گیری از استانداردهای جهانی و تجارب موفق 2- آگاه سازی، متقاعدسازی و جلب مشارکت کارکنان در راستای تحقق شعار «هر همکار یک رسانه مهارت» 3- برنامه های توانمندسازی دانشی و مهارتی کارشناسان روابط عمومی در حوزه فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی به صورت مجازی و مستمر 4- برگزاری نشستهای هم اندیشی روابط عمومی به صورت مجازی و مستمر
بعد برون سازمانی 1- «برندسازی سازمانی» با هدف ارتقای وزن مهارت در جامعه 2- توسعه ارتباطات و تعاملات با ذینفعان و گروه های مرجع و جریان ساز در جهت «جامعه محوری مهارت» 3- جریان سازی ملی مهارت با ارتقای سطح «سواد رسانه ای» و بهره گیری حداکثری در رسانه های اجتماعی 4- طبقه بندی گروه های مخاطبان و نیازسنجی اطلاعاتی آنان در راستای مسئولیت اجتماعی پاسخگویی، اعتمادسازی و اعتبارافزایی 5- تولید محتوای خلاقانه، انگیزشی و هدفمند با هدف ترویج فرهنگی مهارت آموزی، معرفی 6- تشکیل «بانک ملی اطلاعات روابط عمومی ها»؛ دستگاههای ذیربط، ذینفع، گروه های مرجع و جریان ساز در دو بخش دولتی و خصوصی (استانی و ملی)
|